Sunday, July 31, 2011

Walking softly like a spider in the early morning

Söndag.
Det blir inte mer söndag än idag tror jag. Detta är söndagen i årets livligaste, mest fartfyllda partyvecka - Rockoff- + Tattar- (mina svenska vänner) + Vikingamarknadsveckan. Mina dagar har sett ut såhär ända sedan förra helgen typ:

07:45 Väckarklockan ringer
09:00-14:00 Jobb
14:00 Bli hämtad från jobb alternativt cykla hem
ca 14:30 Dra direkt till antingen svampskogen, vikingabyn eller stranden
ca 17:00 Äta middag
Efter middagen direkt iväg på nästa äventyr
mellan 01:00 och 02:00 Hem och sova
och sen börjar det om igen.

En underbar fartfylld vecka men man inser efter ett tag att det är bra att det bara är en viss tid av året som man ränner på såhär. Precis som med allt annat underbart så skulle det inte vara lika underbart om man hade det varje dag.
Jag är bara tacksam och glad att jag får vara med om så roliga saker och att solen skiner och att det finns så härliga människor i min omgivning.

Imorgon är det en riktig måndagarnas måndag - måndagen den 1 augusti, måndagen då många går tillbaka på jobb och måndagen efter rockoff/vikingamarknaden. En riktig måndag helt enkelt. Men inte behöver man deppa för det. Det är ju även måndagen då saker börjar på nytt, en nystart och inte bara ett avslut. Dessutom är det faktiskt en hel månad sensommar kvar innan hösten kommer. Håll till godo!

No comments: