Tuesday, July 19, 2011

Piratfest och inventering

Förberedelserna har börjat och det kommer bli EPISKT! som Dahl skulle ha sagt.
Igår var vi ute på Vårdö och grejade med skattjaktplanering.
Ni vill inte missa detta!

Nu hoppas jag bara på bättre väder än förra året så kommer det bli riktigt najs!

Annars lunkar det på. Idag har det till och med varit lite sommarvärme men inte har jag gjort så mycket åt det. GICK hem från jobb - tog en stund. GICK till båtnabben och hämta bilen - åkte till Tjäna och plockade bort mammas grejer. Hem och plocka runt bland mina gamla grejer.

Ledordet för sommaren är ju som jag kanske eller kanske inte har sagt inventering så nu har vi släpat ner grejer från vinden också. Jag hittade en dagbok från 2002 och jäklar vilken rolig läsning.

Exempel:
20/3-02 Hej Dagboken! Idag är den värsta dagen om man tänker historiskt sett för idag föll de första bomberna över Irak från USA och tredje världskriget är igång. Men för mig har det varit en rätt bra dag för jag for till Sanna och såg på Fame Factory, sen åkte jag med moppen till Uncan. När det var dags att fara hem gick jag ut till moppen... Då körde en svart scooter förbi och tutade. På den satt två killar som vinkade åt mig. Jaha, tänkte jag och satte på mig hjälmen. Då såg jag att de gjorde en u-sväng och kom tebaka. Shit, tänkte jag, hoppade på moppen och körde iväg - de följde efter - jag parkerade bredvid en bil och snacka om att jag blev chockad när de kom och parkerade bredvid mig. Jo, det är sant! och killen som körde var skitsöt och hade hål i ögonbrynet (piercat alltså) Han frågade sarkastiskt varför jag inte ville race-a. Jag fick knappt fram ett enda ord. Nä, sa jag. Varför int? sa han. Sen sa han att moppen var snygg :) Sen började han prata med sin polare. Jag som är en stor idiot gick in till Uncan igen och när jag kom ut stod han kvar och väntade men jag bara for. Åh va jag stör mig på mig.

HAHAHAHA! Jag var allt bra rolig när jag var 16.

Eller den här:
15/5-02 Hej Dagboken! Idag har jag inte gjort så mycket, bara varit i skolan och skrivit... nu är jag tillbaka, måsta gå å bajsa bara... jo jag skrev historieprov idag och det gick sådär...

HAHAHA!

No comments: