Monday, February 7, 2011

Lugnt och stilla

Skönt skulle vissa tycka men inte jag...

Jag skulle vilja att det skulle hända något kul snart.
Jag menar posten kom just och jag sprättade upp ur soffan och läste igenom alla reklamblad noga. Men sen då. Läsa böcker är oerhört icketillfredsställande när det är det enda man gör.
Jag vet inte.

Känner mig bara lite sysslolös fast jag egentligen har massa sysslor. Men det är inte sysslolös på det sättet. Allt handlar om perspektiv. Vilka sysslor känns kul och vilka känns bara jobbiga? Det måste finnas balans.

Idag känner jag bara att jag skulle vilja umgås med någon som får mig att skratta och som hittar på knäppa saker eller som hakar på när jag hittar på knäppa saker och som skrattar åt mina skämt. Sen skulle jag vilja åka på roadtrip och se något jag aldrig sett förut eller kanske se något jag sett förut med lite nya ögon. Åka runt och vara knasig bara och inte alls seriös. Kanske åka till ica och handla ingredienser till någonting smarrigt och sen åka hem och mumsa (det behöver inte vara bullar eller kakor men helst ^^).

Kruxet i kråksången är väl helt enkelt att jag är dålig på att underhålla mig själv eller bara dålig på att vara själv. Jag får träna helt enkelt.

2 comments:

Anonymous said...

Det märks att du, med tanke på alla youtube-klipp, har liiite smått svårt att sluta slira på youtube.. När jag läst detta inlägg blev jag och tänka på vår roadtrip vi gjorde i somras.. Den som innehöll både bonaqua kolsyrad dryck överallt i min bil och påkörda huggormar..let`s do it again sometime! Dålig på att vara själv är man i början, men du växer med din uppgift.
tack och hej

Systra Dii

Hulda said...

Haha, ja jäklar. Det var riktigt roligt! Åh det var sommar ^^
Eller när vi åkte runt åland och skulle fota grejer till mitt skolarbete men slutade på mage i Postad. Good times!