Sunday, February 20, 2011

Happy birthday surprise!

Idag hade jag planerat in att jag skulle överraska Simon med ett litet äventyr, eftersom han fyller år på onsdag - han skulle få prova rida helt själv.

Jag satt ögonbindel på honom och så åkte vi iväg. För att han inte skulle veta var vi var så körde vi typ fyra varv i rökeri-rondellen + en massa konstiga vägar haha. När vi kom fram till Sleipner stod Jonna där med två hästar och Simon fick stiga ur bilen och ta av sig ögonbindeln.

Han blev jätteglad :D!

Sen fick han prova styra lite inne i ridhuset först innan det bar iväg ut på en tur och sen en sväng på utebanan också. Han hade till och med fått prova trava och typ galoppera. Sen gick vi tillbaka till stallet och rykta av hästen eller vad heter det. Rykta och mata och städa båset och sånt. Det var jättemysigt att få se hur det går till efteråt också och inte bara rida-delen.

Det var en väldigt lyckad present och jag är så lycklig för att han blev lycklig (och lite stolt också att jag kom på idén).

Imorgon tar jag med mig min lillebror och åker tillbaka till Uppsala.
Det har verkligen varit en toppenhelg och nu fortsätter veckan på samma sätt eftersom jag slipper vara ensam ^^yey

No comments: