Monday, October 18, 2010

Jättemycket Måndag

Den här helgen alltså ojoj, känns som man blivit överkörd av en ångvält typ.

I lördags var det Oktoberfest med ålandsföreningen och jag var med och ställde i ordning och lagade mat och bakade muffins.
Jag tror att festen blev lyckad eftersom all mat tog slut (10kg kött) + massa kg rotfrukter och 60 st muffins. Festen höll på från kl 18:00 till kl 06:00 så 12 h fest...

Igår sov vi till 13:30 sen var det bara att åka dit och börja städa.
Grisigare lokal får man leta efter. Det var seriöst nästan alla vätskor och kroppsvätskor man kan tänka sig på golvet därinne... svårt äckligt!

Men efter 6 timmars städning så var det finare än när vi första gången steg in där.
Sen var man trött kan jag lova.

Idag är jag väldigt trött eftersom man inte alls hann ta det lugnt igår så fick man liksom ingen återhämtning. Dessutom har jag och Simon bestämt att vi ska ha städdag hemma idag...
Det behövs verkligen.
Och imorgon börjar hemtentan så lika bra att man städar före så har man ingen ursäkt att börja städa under tentan.

Löven ute är så otroligt vackra, har ni tänkt på det?
Nå, nu borde S komma från skolan närsomhelst och ikväll är det dansträning så nog finns det saker att göra alltid.

No comments: