Wednesday, November 26, 2008

Julmusik och strömavbrott


Jag har fått tag i min julmusik till slut ^^
Det var riktigt mysigt faktiskt.

Om jag tar det från början:
Iförrgår var det strömavbrott här - helt svart
Lite intressant hur människan reagerar på sånt faktiskt.. man blir helt ställd - ingen radio, ingen tv, inget Ljus!, INGET INTERNET!
Så jag trevar mig fram efter en ficklampa som ja sedan använder för att tända stearinljus (alltså ljusen tände ja me en tändare men ja ni fattar :P)
Sen efter en stund kom simon på att ta fram gitarren och att man kunde värma glögg med ljusen..

Så det slutar med att simon och ja sitter och sjunger julsånger och dricker glögg och äter pepparkakor.. Hur mysigt som helst ^^

men ja, strömavbrott är ett intressant fenomen..


2 comments:

Simon P said...

uppfinningar föds ur kris som man säger :D Nu e vi sjukt sugna på glögg å har ingen spis, hmm då gör vi såhär....

Anonymous said...

Som jag brukar säga;
" Man få va ful, men får fan inga va dum"
Nu menar jag inte att ni är två skogstroll lr. liknande. " you`re beautiful.." laaa.

Systra.