Sunday, May 18, 2008

Vårbal


Igår var det vårbal på nationen. Riktigt trevligt hade vi. Det började med att jag och min dansgrupp uppträdde och det gick rikitigt bra. Maten var riktigt god (bra betyg med tanke på att jag är rätt kinkig).
Förrätt: Älgmos i tunnbröd och nåt laxgegg me gräslök
?Mellanrätt?: Sparrissoppa - riktigt gott faktiskt
Varmrätt: Lamm och potatisgratäng med vitlökssky - mmmmm
Efterrätt: Rabarbertarte med vaniljsås
å sen dessutom kaffe med whiskytryffel

Sen blev det styrdans och dom var ju inte direkt snåla med alkoholen under middagen (rött vin, vitt vin, öl, snaps och dessertvin som btw va mums) så dansen gick lite vingligt men det var skoj ändå. Alla hade ju så fina klänningar, kanske kommer det bild på mig sen bara jag får bilderna av B. Sen typ en timme efter middagen bjöd dom på en fet pirog som också ingick, så mätt blev man iaf.

Idag har man däremot varit på den segare sidan, var på avslutningsfika med dansgruppen och sen hem och däcka i soffan.. å dänna blev jag.

Men imorrn är det nya tag. Natti natt

2 comments:

fröken nordas said...

grattis såhär nån halvtimme i efterskott på födelsedagen. hoppas sanna gav dig en extra kram från mig och åt extra kakor å mina vägnar! vi är 20+ nu, haha, underbart!

Hulda said...

hehe, tack!
jo, sanna hälsa ^^
20+ jo, men det lär ta ett bra tag till innan jag blir gammal.