Friday, May 30, 2008

Då kan du dö

När jag var rätt så liten...
visste jag rätt så säkert...
att det var rätt så mycket man kan dö av...
Det lärde min Mamma mig...
Det lärde hon också mina systrar...
Det kan vi som tur är skratta (ihjäl) oss åt i dag...

Man ska inte ha gummisnoddar runt handleden...
för då kan man dö...
Man ska inte få stickor i fingrarna...
för då kan man få blodförgiftning...
och då kan man dö...
Man ska inte sitta i drag...
för då kan man dö...
Man ska inte äta vicks halstabletter...
morötter...
eller runda klubbor...
för då kan man dö...

Man ska eller inte svälja körsbärskärnor
eller melonkärnor...
för då kan man dö...
Man ska inte klättra i träd...
klättra i berg...
eller gunga
eller gunga för högt...
För om man ramlar...
bryter man högst troligast nacken...
och då kan man dö...
Man ska inte leka i vassen...
för då kan man sugas ner...
och då kan man dö...

Man ska inte vara ute själv när det är mörkt...
eller rita sig med bläckpenna...
eller suga på blyertspennor...
eller suga på tennsoldater (?)...
eller äta snö...
för då kan man dö...
Man ska inte ligga ner när man äter...
och om man ens tänker på att äta jordnötter när man ligger ner...
ja då dör man direkt...

Bara så ni vet...

No comments: