Tuesday, January 22, 2008

Läs- och skrivsvårigheter

Jag har funderat på en sak som jag faktiskt inte vet men som jag tror. Så jag har alltså en fråga.
Hur många personer med läs- och skrivsvårigheter pluggar på universitet? Får dom nån speciell hjälp isf?.. Det går en blind tjej i min klass och en med en liten bebis ständigt hängande på armen, och det kan ju vara tufft. Men läs- och srivsvårigheter alltså.. jag kanske har en lightversion av det. "Ni ska tänka på studierna som om dom var ett 9-5 jobb och så kan ni vara lediga i helgen" sa läraren idag men hon kan ju inte förstå hur jäkla mycket det är att läsa - 1200 sidor är vad det är! PÅ 3 VECKOR!

Ja, när jag tänker efter kanske inte det där 9-5 schemat var så irrationellt trots allt.. snacka om fast i böckerna.

1 comment:

lingonblomma said...

Halloj sötnos! (;
Vad roligt med en liten kråka från dig på bloggen. Blir lika glad varje gång jag ser att någon verkligen varit in, tagit sig tid och dessutom skrivit lite. Helballt! (:
Verkar som vi är åtminstone två som har det ruskigt intensivt och mäktigt nu för tillfället. Här är det plugg från morgon till kväll och en hel massa som sak in.. men det är roligt! ^^
Ta hand om dig och ha det så bra!
puss