Wednesday, October 16, 2013

Inspiration

Snubblade över en hög med inspiration idag, det gillar jag.

”Allt som vi verkligen älskar är oersättligt, och allt som vi kunnat tänka oss ersätta har vi aldrig i sanning älskat.” [okänd]


***

"Is there anything better than to be longing for something, when you know it is within reach?" [Greta Garbo]


***


”Skäms inte för att du är människa, var stolt!
Inne i dig öppnar sig valv bakom valv oändligt.
Du blir aldrig färdig, och det är som det skall.”
[För levande och döda (1989), Tomas Tranströmer]

***

”Man måste vara starkare än sina känslor för att överleva”.
[Michaela Forni]

***

Ur boken Alla var där av Lauren Weisberger
”Har du kul?” frågade han och tände min cigarett. Jag kupade händerna om tändaren för att skydda lågan från vinden, och när min hud nuddade hans kände jag hur det fladdrade till i bröstet. Var det lust, kärlek eller bara ett tidigt tecken på lungcancer? Just då tycker jag inte att det spelade någon roll.”

***

"Att leda akademiker är som att valla katter" [okänd]

***

Kahlil Gibran (1883-1931):
”Your living is determined not so much by what life brings to you as by the attitude you bring to life; not so much by what happens to you as by the way your mind looks at what happens”

Och så lite mums ^^

No comments: