Friday, October 11, 2013

Färgerna och friheten

Jag har aldrig varit så fri och samtidigt känt mig så instängd förut.
Jag trivs med mitt jobb och behöver inte söka något annat just nu.
Jag har min magisterexamen i pedagogiskt ledarskap.
Jag har fritid!
Allt är bra.

Ändå kan jag inte skaka av mig känslan.
Allt jag velat ha under lång tid har varit lugnet och friheten,
nu törstar jag efter spänning.


Jag vill bara åka iväg, hitta på nya projekt och träffa nya människor.
Kanske ska ställa mig under ett träd, titta upp, njuta av färgerna 
och komma ihåg att vara lycklig och tacksam för allt jag har här och nu.

Everything changes and nothing stays the same.

Samtidigt kan det ju inte skada att ständigt sträva efter nya intryck, upplevelser och utveckling.
Egentligen behöver man bara vänta för snart ändras något igen,
det är väl bara det att jag inte vill vänta.
Jag vill styra och inte bara åka med.

No comments: