Friday, December 28, 2012

Nyår - återblick 2012

Januari

Jobbade på skolan som vikarie i engelska och hoppade in på Choklad när jag inte hade lektioner, ett himla rännande blev det.
+ att jag läste en kurs i vetenskapsteori som sög och som jag fortfarande inte fattar att jag klarade.

Februari

Hjärtat fyllde år och vi firade alla hjärtans dag m.m
 
Mars

Blev timlärare i Business english + Choklad + plugg

April - Maj

Ny kurs: Ledning av kunskapsprocesser
Jobbade heltid på Choklad och på kvällarna rättade jag engelska sammanfattningar till examensarbeten.
Sen fyllde jag ju år också :)

Juni

Började jobba på sommarjobbet och trivdes bra.
SOMMARLOV från Uppsala plugget.

Juli

Jobbabstinens - vadå bara ett jobb i taget liksom så jag skaffade mig ett till eller två.
Jobbade i baren på rockoff och var vakt två kvällar.
Tjänade kanske 300€ extra.
Var värdpar på ett bröllop på Silverskär.

Augusti

Tog extrapengarna och åkte till Italien =D
Vikingabröllop med vänner.
Sen började plugget igen och jag funderade hårt och länge på att strunta i det (och det gör jag fortfarande).
Slutade på sommarjobbet med flaggan i topp.

September

Började jobba som skolvärd på yrkesgymnasiet och fortsatte studera - teori och metod inom pedagogik och didaktik. Den kursen var lika jävlig som vetenskapsteorin.. uj uj.
Åkte en gång i månaden till Uppsala på seminarium (det har jag gjort hela året, förutom sommaren).

Oktober

Vacker höst.
Halloween - då vi klädde ut oss till Asterix, Obelix och Lillfixa. Vann fina priser på Halloween-tävlingarna ^^

November

Lång och seg månad med barmark och regn.
Började komma in i jobbet och lära känna fler och fler.
Det blev lillajul och snön föll från himlen.
Ny kurs: Ledaren och gruppen

December

Julkalender, nedräkning och massor med glögg och snö ^^
Konstiga besked på jobbet.
Jullov från jobbet men inte från studierna.
Julafton. 
Mycket funderingar.

Det var väl ungefär 2012 i korthet.
Det har verkligen varit ett händelserikt år!

No comments: