Wednesday, August 15, 2012

Längtan

När man längtar bort från där man är men inte längtar dit man ska... vart ska man då ta vägen?

Jag längtar till ett eget boende, en egen fin mugg att dricka te ur på kvällen (jag har några stycken, bara det att de är undanstoppade i en låda i ett skåp just nu).
Jag längtar efter en egen soffa där jag kan mysa ner mig med min dator, ett eget kök där man kan baka mumsiga saker, en DISKMASKIN, ett eget jobb som är bara mitt och som betalar vettigt så jag kan köpa en soffa och ett fint bord som jag kan ställa en ljuslykta på osv. Allt det där man har när man bor på ETT ställe. Ett förråd där man kan ställa in cykeln på vintern och vinterkläderna på sommaren ^^ mmm...

Snart snart...

Problemet är bara att mina möbler hyrs ut någon annanstans och att jag har ett jobb med väldigt låg lön och att jag studerar på min "lediga" tid = ångest + att jag inte vet vad jag vill... Men jag har ju en egen mugg och en vattenkokare iaf.

Man får helt enkelt ta en sak i taget!

No comments: