Sunday, September 7, 2008

Mellow kväll

Kan inte fatta att det bara gått en vecka sen jag kom hit. Det känns som jag varit här en månad minst!
Idag har jag ägnat min söndag åt läsning, har t.o.m läst ut en bok nu. Sen belönade jag mig med lite animerad disneyfilm - mys.
Ikväll gick jag med karln till ica och halvvägs dit får man höra värsta vrålet uppifrån höghuskullen.
- Jaha, nu är klockan tie. Utbrast jag då å tyckte jag var rolig :P
Nä, men faktiskt det är alltid lite mäktigt det där skriket*. Hoppas det är en tradition som håller i sig.

Just nu sitter jag å äter saltade och rostade solrosfrön, så mumsigt och dricker ica-saft. This is the good life :P


*flogstavrålet är en gammal tradition med många historier bakom. En av dom är att en student för länge sedan fick sån ångest över en tenta att han/hon hoppade från taket på ett av höghusen och det sista man hörde var skriket. Kl 22 varje kväll öppnar alla fönstren och skriker ut sin ångest över skolan och dylikt, som ett minne av studenten som hoppade. Väldigt mäktigt.
Så nu vet ni det.

No comments: