Thursday, September 26, 2013

TGIF

Vaknade imorse med en känsla av vardag...
Nu har vardagen slagit till på riktigt.
Känns som om jag inte gör annat än sover, går på jobb, åker hem, soffan och så börjar det om.
Jag ville inget hellre i våras när jag skrev magisteruppsatsen. Det ultimata då var en kväll i soffan framför tvn utan ångest och borden. Men nu börjar det bli många kvällar. Jag försöker verkligen njuta också men det är svårt. Det känns som att jag slösar bort tid... vet liksom inte varför.
Det är visserligen både bra och dåligt med vardag, men just idag kändes det dåligt.

Man ska inte ta något förgivet.
Allt förändras. Oavsett om det är jättebra eller jättedåligt så kommer det inte vara så för evigt.

Jag gillar bara inte känslan av att dagarna rullar iväg utan att jag hinner med. Som att springa på ett rullande band som går alldeles för fort.
Dags att bromsa lite och göra något out of the ordinary. Ta vara på dagen. Carpe fucking diem.

Väldigt skönt med helg iaf även om den kom lite fort, vart tog veckan vägen liksom.
I helgen har jag en chans att ändra lite på invanda mönster och kanske sova ut. Det kan behövas. Har blivit alldeles för sena kvällar.
Men lite fest får det gärna bli också =P

No comments: