Sunday, April 28, 2013

Nu grönskar det i dalens famn...

Ja, det börjar verkligen kännas som vår! Både tussilago, blåsippor och vitsippor börjar dyka upp och en och annan fjäril eller myra har börjat krypa fram här och var.

På tisdag är det valborg och det blev inget Uppsala i år eftersom jag har handledning på fredag och kan inte begära en massa ledigt sådär bara. Men jag hoppas på en brasa och struvor och mjöd - OMnom!

Igår var det grillpremiär hos Giggi och lite skjut-träning inför vårjakten. Väldigt mysigt med trevligt folk!

Annars har jag i princip suttit hela helgen med min uppsats och börjar bli duktigt trött på den nu.
Har mailat den till handledaren idag igen för att få ett nytt utlåtande - håll tummarna!

Annars så har jag bestämt vad mitt nya projekt ska bli om/när uppsatsen blir klar nämligen att satsa på min hälsa. Låter kanske självklart för många men jag har en tendens att alltid lägga kroppen åt sidan för arbete och studier. Vi var på fystest från jobbet och jag fick ordentligt underkänt på styrka och kondition och som ni som känner mig vet - jag hatar att få underkänt! Så nu ska det bli långa raska promenader för att förbättra flåset och cykla till och från jobbet (vardagsmotion) och styrketräning på det (i någon form). Vet inte riktigt när jag ska komma igång eftersom examensarbetet hänger kvar men jag ska försöka starta upp redan nu.

Summering:
Gammal satsning: Studier och arbete

Ny satsning: Hälsa och träning

Får se hur det går...

No comments: