Monday, July 28, 2008

Långsamt men snabbt

Okej, här kommer lite tidsfunderingar.

Visst går ju tiden långsamt (speciellt på jobb eller när man pluggar eller när man mår bajs) men samtidigt går den ju jättefort (som när man är ledig eller har kul i allmänhet), hur funkar det egentligen??

Ta sommaren t.ex. jag gick igenom hur många veckor jag har jobbat i sommar och vad jag har gjort under dom veckorna - bara på skoj. Grejen är att jag minns allt det där som om det var igår men det var ju 7 veckor sen jag började här. Skumt.

Alla vet typ att tiden går fort när man har roligt och långsamt när man har tråkigt.. men när man tänker efter och funderar lite så jämnar det nog ut sig ganska bra ändå i slutändan.. tror jag iaf.

Men tyvärr ändrar inte detta min frustration över att måsta jobba...

Jag får nog gå hem och stirra på mitt kontosaldo en stund så kanske det känns lite bättre :P Då påminner jag mig iaf om varför jag sitter här och längtar ut...

Å där kom man in på ett helt annat ämne.. vad vi gör för pengar egentligen? och hur mycket är dom egentligen värda?.. Ja, det orkar jag inte ens börja fundera på nu..
Näj, nu blir det kaffepaus och berlinermunk ^^

No comments: